دکتر آرمان انقطاع » لیفت آندوسکوپی ابرو؛ مزایا + نمونه کار و فیلم از اتاق عمل
مدت زمان مطالعه ۱۶ دقیقه

لیفت آندوسکوپی ابرو؛ مزایا + نمونه کار و فیلم از اتاق عمل

فهرست مطالب

لیفت آندوسکوپی ابرو یک جراحی زیبایی برای اصلاح از بین رفتن خاصیت کشسانی بافت نرم در یک سوم فوقانی صورت و بالا بردن ابروها است. این جراحی ظاهری شاداب و جوان تر را در ناحیه بالایی صورت ایجاد می کند. لیفت آندوسکوپی ابرو با بالا بردن بافت نرم و پوست پیشانی و ابرو، ظاهر پیشانی، ابرو و ناحیه اطراف چشم را بهبود می بخشد و زیباتر نشان می‌دهد.

این جراحی ممکن است به صورت همزمان با برخی روش‌های جوانسازی چهره توسط فوق تخصص جراحی پلاستیک انجام شود. افرادی که دچار افتادگی ابروی در یک سوم بیرونی هستند جهت این جراحی کاندید مناسب‌تری هستند. با ما همراه باشید تا درباره لیفت آندوسکوپی ابرو، مزایا و هدف از انجام آن صحبت کنیم.

00:46
truncate dir-rtl

لیفت اندوسکوپیک ابروها

لیفت آندوسکوپی ابرو چیست؟

لیفت آندوسکوپی ابرو چیست؟

همه‌ی افراد به تدریج روند پیری را تجربه می‌نمایند. پیری می‌تواند ویژگی‌های چهره را تغییر دهد. یک سوم بالایی صورت که شامل ابروها می‌شود قسمتی است که اولین علائم پیری در آن ظاهر می‌شود. با افزایش سن، ابروها به تدریج به سمت پایین حرکت می‌کنند. پوست و بافت نرم این ناحیه به تدریج و با کشیده شدن به سمت پایین دچار افتادگی می‌شود.

در برخی افراد، افتادگی‌های ابرو به جز افزایش سن بنا به دلایل ژنتیکی و یا سبک زندگی نادرست مانند قرار گرفتن در معرض نور خورشید خیلی سریعتر آغاز می‌شود. این موضوع می‌تواند چهره‌ی افراد را بسیار مسن‌تر از سن واقعی آنها نشان دهد. لیفت آندوسکوپی ابرو یک روش کم تهاجم است که می‌تواند علائم پیری را در یک سوم بالایی صورت بهبود ببخشد.

لیفت آندوسکوپی ابرو را هم می توانید به تنهایی و هم با سایر روش های جراحی زیبایی صورت مانند جراحی پلک (بلفاروپلاستی) یا جراحی لیفت صورت انجام دهید.

نمونه کارهای لیفت آندوسکوپی ابرو

در زبر تعدادی از نمونه کارهای لیفت آندوسکوپی ابرو از دکتر آرمان انقطاع را مشاهده می‌کنید:

چرا لیفت آندوسکوپی ابرو روشی محبوب است؟

معمولاً به دنبال افزایش سن ابروها به سمت پایین حرکت می‌کنند و به اصطلاح افتاده می‌شوند. همانطور که به طور طبیعی پوست و بافت های نرم طی افزایش سن خاصیت ارتجاعی خود را از دست می دهند، فاصله بین ابروها و مژه ها نیز کوتاه می شود.

این که ابرو های افتاده داشته باشید می تواند باعث شود شما همیشه خسته به نظر برسید و یا چهره‌اتان را عصبانی یا غمگین نشان دهد. لیفت آندوسکوپی ابرو باعث خواهد شد ابروهای شما بالا برود و ظاهری با طراوت، دلپذیرتر، شاداب و جوان تر داشته باشید.

امروزه آندوسکوپی در انواع اقدامات جراحی ترمیمی و زیبایی استفاده می شود. لیفت آندوسکوپی ابرو از محبوبیت فروانی برخوردار است. این روش  نسبت به سایر روش های لیفت ابرو کم تهاجمی تر  است و دوره ی نقاهت کمتری نسبت به سایر روش ها دارد.

ویس رضایت بیمار عزیز از جراحی لیفت آندوسکوپی ابرو دکتر انقطاع

هدف از انجام لیفت آندوسکوپی ابرو چیست؟

با توجه به اصول زیبایی شناسی، صورت به سه قسمت مساوی تقسیم می شود که قسمت پیشانی (از بالای ابرو تا قسمت جلوی پیشانی) یک سوم بالا را شامل می شود. این ناحیه در مردان به طور متوسط ​​7 سانتی متر و در زنان به طور متوسط ​​5 سانتی متر است. ابرو مردان نسبت به ابرو زنان قوس کمتری دارد. قسمت بالای ابرو تقریباً 2.5 سانتی متر از مردمک چشم  فاصله دارد. با افزایش سن، ممکن است این پارامترها تغییر کنند. فاصله کمتر نشان دهنده افتادگی ابرو (پتوز) است.

✔ مسن به نظر رسیدن ( ممکن است بیماران نگران باشند که ظاهری خسته ، متعجب، نگران، عبوس یا آزاردهنده دارند و مسن تر از سن واقعی خود به نظر می رسند)

✔ افتادگی ابرو( ممکن است بیماران به علت افتادگی بافت ابرو احساس ناخوشایندی داشته باشند و همچنین میدان دیدشان کاهش یابد درصورتی که میزان افتادگی ابرو زیاد باشد بیماران باید جراحی زیبایی پلک انجام دهند.)

✔ برطرف کردن چروک های  پیشانی

✔ بالا کشیدن ابرو

✔ بهبود بخشیدن تقارن ابرو

✔ تغییر دادن فرم ابرو

✔ کاهش دادن عملکرد عضلاتی که باعث چروک شدن ابرو می شود.

نام و نام خانوادگی
شماره تماس
پیام
پیام شما با موفقیت ارسال شد.
دوباره امتحان کنید.

کاربرد های لیفت آندوسکوپی ابرو

برخی از کاربردهای لیفت آندوسکوپی ابرو به شرح زیر است:

🔵 برطرف کردن افتادگی ابرو با روش کم تهاجمی لیفت اندوسکوپی می‌تواند چین و چروک‌های پیشانی و ابرو را نیز بهبود ببخشد.

🔵 در حالت طبیعی، چهره‌ی اکثر افراد دچار عدم تقارن به صورت خفیف و اندک در ناحیه‌ی ابرو است، اما این عدم تقارن در برخی از افراد بسیار شدید بوده و منجر به مشکلاتی در زیبایی چهره می‌شود. روش لیفت آندوسکوپی ابرو می‌تواند این مشکل را نیز برطرف نماید.

🔵 همچنین افتادگی ابرو می‌تواند منجر به اختلال در بینایی شود. با لیفت آندوسکوپی ابرو می‌توان این مشکل را نیز برطرف نمود.

بیشتر بخوانید: جراحی بوکال فت

مزایای لیفت آندوسکوپی ابرو

مزایای لیفت آندوسکوپی ابرو

برخی از مزایای لیفت اندوسکوپی ابرو شامل این موارد است:

  • کم تهاجمی بودن
  • کاهش برش و اسکار ناشی از جراحی
  • کاهش علائم پیری مانند چین و چروک‌های پیشانی و اطراف ابرو
  • برطرف کردن افتادگی ابرو
  • برطرف کردن اختلالات بینایی (در برخی افراد افتادگی ابرو به حدی است که می‌تواند منجر به پوشاندن پلک بالایی شده و بینایی فرد را تحت تاثیر قرار می‌دهد)
  • بهبود ساختار بین ابرو و پلک بالا
  • متناسب ساختن اجزاء صورت
  • کاهش دوران نقاهت
  • جوان سازی چهره و افزایش اعتماد به نفس
  • طبیعی بودن نتایج
اینستاگرام دکتر انقطاع

نحوه انجام لیفت آندوسکوپی ابرو

لیفت آندوسکوپی ابرو یک روش سرپایی است که با بیهوشی عمومی انجام می‌شود. جراح ۴تا۵ عدد برش کوچک درست در در پشت خط مو بر روی پیشانی ایجاد می کند (اکثر جراحان برش هایی 3 تا 5 سانتی متری ایجاد می کنند) سپس یک لوله نازک بلند را با یک نور و یک دوربین کوچک در انتهای آن (اندوسکوپ) از طریق یکی از برش‌ها وارد می‌کند تا عضلات و بافت‌های زیرین شما را مشاهده کند.

با استفاده از ابزاری که از طریق برش دیگری وارد می‌شود، جراح بافت‌های پیشانی شما را بلند می‌کند و با بخیه‌ها، پیچ‌های کوچک یا تکنیک‌های دیگر آن‌ها را در جای خود محکم می‌کند. سپس بخیه‌های جذبی در قسمت‌های مورد نیاز اعمال می‌شود و برش‌ها بخیه می‌شوند.

در نهایت، ناحیه جراحی شده با باندهای کشی پانسمان خواهد شد. این پانسمان‌های پس از 1 هفته برداشته می‌شوند. مدت زمان جراحی بین 1 الی 2 ساعت است. چند ساعت پس از پایان جراحی می‌توانید به منزل بازگردید و احتیاجی به بستری شدن در بیمارستان نیست.

02:00
truncate dir-rtl

فیلم بدون سانسور لیفت اندوسکوپیک ابروها و تراش استخوان ابرو

آیا لیفت آندوسکوپی ابرو نیاز به بیهوشی دارد؟

پزشک شما لیفت آندوسکوپی ابرو را هم می‌تواند با بیهوشی کامل و هم با بی حسی موضعی انجام دهد. انتخاب کدام یک از این دو یه شرایط شما و انتخاب خودتان بستگی دارد. شما باید قبل تر که به مطب پزشک برای مشاوره رفته‌اید، در مورد هر گونه دارویی که مصرف می‌کنید، بگویید؛ زیرا مصرف هر گونه دارو می‌تواند تاثیر بسزایی در حین جراحی و نتایج پس از عمل داشته باشد.

اقدامات قبل از لیفت آندوسکوپی ابرو

قطعا برای دریافت نتایج عالی و مورد انتظارتان از هر جراحی باید اقداماتی را قبل از انجام آن عمل انجام دهید. در جراحی لیفت آندوسکوپی ابرو نیز این چنین است. در ادامه کار هایی که باید قبل از جراحی انجام دهید را به شما می‌گوییم.

✅ به دنبال یک متخصص خوب و با تجربه باشید

اولین کاری که قبل از انجام لیفت آندوسکوپی ابرو و پیشانی باید انجام دهید این است که به دنبال یک پزشک خوب و با تجریه باشید. با یک سرچ آسان در گوگل نزدیک ترین و البته بهترین متخصصان به خود را پیدا کنید. اما قطعا هر سایتی که اول بالا بیاید دلیل بر اینکه بهترین جراح پلاستیک باشد، نیست.

پس به یک سرچ ساده بسنده نکنید و به مطب آن پزشک بروید و عکس هایی از نمونه کار هایش را ببینید. حتی از کسانی که پیش پزشک مورد نظر لیفت آندوسکوپی ابرو را انجام داده‌اند نیز سوال بپرسید و تبادل نظر کنید. در آخر دو الی سه پزشک را انتخاب کنید و باقی مراحل را انجام دهید.

✅ از پزشک مورد نظر مشاوره بگیرید

بعد از این که پزشک مورد نظر انتخاب شد، قبل از گرفتن وقت عمل حتما از او مشاوره بگیرید. به پیش پزشکان باقی مانده بروید و از همه آن ها مشاوره بگیرید و بررسی دقیق تری بر روی جراح و روش جراحی‌اش انجام دهید. در مشاوره حضوری با جراح هر سوالی که در مورد عمل دارید را می‌توانید بپرسید و جراح باید به تمامی سوالات شما با صبر و حوصله پاسخ کامل بدهد.

همچنین در مشاوره حضوری حتما درخواست نمونه کار کنید. یک جراح پلاستیک خوب قطعا از بیماران خود تصاویری میگیرد که بتوان تفاوت قبل و بعد بیمار را تشخیص داد. پس از او درخواست نمونه کار کنید و به خوبی به تصاویر توجه کنید که آیا چین و چروک ها به طور کامل از بین رفته‌اند یا خیر.

پزشک شما باید قبل از عمل پرونده پزشکی و دارویی شما را مورد بررسی قرار دهد. بررسی پرونده پزشکی خطرات و عوارض بعد از عمل را به طرز قابل توجهی کاهش می‌دهد. پس حتما پیگیر این که پرونده پزشکی و دارویی شما قبل از جراحی بررسی شود باشید. پزشک شما احتمالا برای بررسی‌های بیشتر و دقیق تر، از شما بخواهد که آزمایشات و تصویربرداری‌های خاصی را انجام دهید. حتما این آزمایشات را انجام دهید و پشت گوش نیندازید زیرا تاثیر بسزایی برای نتایج بعد از عمل دارد.

اگر سابقه فشار خون، قند خون، بیماری‌های خود ایمنی و موارد این‌چنینی دارید حتما به پزشک خود اطلاع دهید، همچنین داروهایی که مصرف می‌کنید و یا اخیرا مصرف کرده‌اید و یا اگر حساسیتی به دارویی دارید هم به دکترتان بگویید. حتی در برخی موارد ممکن است پزشک از شما بخواهد که به یک متخصص چشم مراجعه کنید و از او تایید بگیرید. همچنین قبل از جراحی بیماران باید آزمایش خون و رادیولوژی انجام دهند.

✅ با پزشک خود تعامل داشته باشید

با پزشک خود تعامل بیشتری داشته باشید. همه انتظارات خود را به جراحتان بگویید، این امر باعث می‌شود که نتایج بسیار عالی و آنچه که مورد تاییدتان است را دریافت کنید. آن دسته از افرادی که بعد از جراحی ناامید می‌شوند و از نتایج خود ناراضی هستند، با پزشک خود تعامل مثبت نداشته‌اند.

✅ تهیه لوازم مورد نیاز برای لیفت آندوسکوپی ابرو

در جلسه مشاوره‌اتان، دکتر به شما خواهد گفت که چه مواردی را نیاز است که تهیه کنید. پزشک شما ممکن است یکسری دارو برای شما تجویز کند که حتما باید آن ها را تهیه کنید.

✅ از مصرف الکل و دخانیات پرهیز کنید

مصرف الکل باعث می‌شود روند بهبودی شما کند شود و همینطور بر روی سیستم ایمنی بدنتان تاثیر می‌گذارد. همچین می‌تواند باعث شود نکروز بافت پوست بروز دهد و تنگی نفس ایجاد شود. از همین رو زمان دقیق عمل جراحی را از یک ماه قبل تر برنامه ریزی کنید و مصرف الکل و دخانیات از جمله سیگار و قلیان خود را قطع کنید، سیگار جریان خون را در پوست کاهش می دهد.

✅ اجتناب از مصرف برخی دارو ها

برخی داروها مانند آسپیرین باعث می‌شود که خون شما رقیق شود و احتمال خونریزی را در حین عمل بالا ببرد پس از یک هفته قبل از مصرف این نوع دارو ها خود داری کنید.

به بیماران توصیه می شود که شب قبل از جراحی موهای خود را با صابون و یا شامپو ضد باکتری شستشو دهند و همینطور برای انجام دادن لیفت آندوسکوپی ابرو نیازی به تراشیدن موها نیست.

افراد مناسب برای انجام لیفت آندوسکوپی ابرو

افراد مناسب برای لیفت آندوسکوپی ابرو

جهت انجام جراحی لیفت آندوسکوپی ابرو باید دارای شرایطی باشید که برخی از آنها عبارتند از:

  • داشتن پوست با خاصیت ارتجاعی مناسب
  • عدم مصرف سیگار
  • عدم ابتلا به بیماری‌های مزمن مانند بیماری‌های خونی
  • حداقل 18 سال سن
  • داشتن انتظارات واقع بینانه از نتایج جراحی

افرادی که جهت این جراحی اقدام می‌نمایند باید بتوانند توصیه‌ها و مراقبت‌های بعد از لیفت آندوسکوپی ابرو را نیز به خوبی اجرا نمایند. به عنوان مثال عدم قرار گرفتن در معرض نور خورشید تا زمان بهبود کامل و یا ترک مصرف سیگار در تمام دوران نقاهت.

در چه شرایطی افراد باید از انجام لیفت آندوسکوپی ابرو اجتناب نمایند؟

هر جراحی معمولا برای برخی افراد مناسب است و در مقابل برای بر خی افراد دیگر مناسب نیست. جراحی لیفت آندوسکوپی ابرو نیز از این قاعده جدا نیست و جراحی نیست که همه افراد کاندید مناسب آن باشند.

  • افرادی که پس از جراحی پلک  ابروهایشان  مقدار زیادی بالا می رود.
  • این جراحی برای آن دسته از افرادی که سابقه لاگوفتالموس (خوابیدن با چشم باز) دارند اصلا توصیه نمی‌شود و این افراد اصلا کاندید مناسبی برای انجام این جراحی نیستند.
  • افرادی که انتظار دارند بعد از جراحی ابروهایشان به شقیقه برسد.
  • کسانی که علاقمند به انجام جراحی های زیبایی طبیعی نیستند.
  • این جراحی به افرادی که پیشانی نئاندرتال دارند و علتش فرم استخوانی جمجه‌اشان نیست، توصیه نمی‌شود.
  • اشخاصی که پوستشان مستعد به کلوئید یا اسکار ضخیم است.
  • افرادی که در تصمیم گیریشان بی ثبات هستند.
  • کسانی که از نتایج جراحی انتظارات غیر واقعی دارند و چیزی در مورد واقعیت این جراحی نمی‌دانند و انتظاراتشان بیش از حد است.
  • افرادی که از سلامتی کامل برخوردار نیستند.
  • افرادی که خطوط پیشانی‌اشان بسیار عمیق است کاندید مناسبی برای انجام این جراحی نیستند.

مهم ترین نکات درباره لیفت اندوسکوپی ابرو

انجام لیفت آندوسکوپی ابرو دارای یکسری نکات است که شما باید قبل از جراحی با آن ها آشنا باشید و آن نکات را در نظر بگیرید. در ادامه این نکات را به طور جداگانه مورد بررسی قرار داده ایم.

🔷 داشتن شرایط لازم برای لیفت اندوسکوپی ابرو

هر چه سن بالاتر می‌رود، پوست ما به طور طبیعی افتاده می‌شود و تاثیر بسزایی در چهره ما می‌گذارد. معمولا افراد می‌خواهند هر طور که شده این روند پیری را به تعویق بی‌اندازند. روش های کم تهاجمی زیادی برای بالا بردن ابروها وجود دارد ولی همه آن ها نتایج دائمی ندارند. یکی از روش های زیباسازی و جوانسازی صورت، لیفت اندوسکوپی ابرو و پیشانی است که یک روش تهاجمی می‌باشد، و نتیجه ماندگار تری نسبت به باقی روش ها دارد. اما آیا تمامی افراد دارای شرایط لازم برای انجام لیفت هستند؟ خیر. شخصی که می‌خواهد این جراحی را انجام دهد باید کاملا به واقعیت جراحی زیبایی آگاه باشد و انتظار بیش از حد از جراح نداشته باشد. همینطور کسانی که سابقه خوابیدن با چشم باز دارند نباید به هیچ وجه این جراحی را انجام دهند.

🔷 انتخاب جراح مناسب برای لیفت آندوسکوپی ابرو

در طی لیفت آندوسکوپی ابرو، اول پزشک به طور کامل پیشانی شما را بی حس می‌کند بعد با استفاده از تجهیزات اندوسکوپ را به زیر پوست شما هدایت می‌کند. پزشک با استفاده از تصاویری که توسط اندوسکوپ ایجاد شده و بر روی مانیتور نمایش داده می‌شود، می‌تواند ماهیچه ها را برای لیفت شناسایی کند.

معمولا در ناحیه پیشانی پزشک تنها 5 برش ایجاد می‌کند و جراح باید آنقدر ماهر باشد که این برش هارا به نحوی ایجاد کند که بتواند از نظر استراتژیک به به کل ساختار پیشانی و ابرو ها دسترسی داشته باشد. به همین دلیل می‌گوییم که انتخاب یک پزشک متخصص، ماهر و با تجربه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

ویژگی های بهترین جراح لیفت آندوسکوپی ابرو

همانطور که قبل تر هم گفتیم شما می‌توانید تنها با یک سرچ ساده برخی پزشکان را پیدا کنید اما همه آان ها حرفه‌ای و با تجربه نیستند. یک جراح خوب باید دارای ویژگی هایی باشد، ما در ادامه ویژگی های ضروری این پزشکان را به شما می‌گوییم. در ادامه برخی از دیژگی هایی که یک جراح خوب لیفت اندوسکوپی باید داشته باشد را نام برده‌ایم.

◀ تجربه پزشک

◀ نمونه کار های خوب

◀ اخلاق حرفه ای

◀ استفاده از بروز ترین تکنولوژی ها    

بیشتر بخوانید: بهترین جراح لیفت صورت در تهران

نتیجه‌گیری

اگر ابروهای پایین و یا افتاده ای دارید که باعث شده پلک های بالایی شما نیز افتاده باشد، لیفت آندوسکوپی ابرو بهترین گزینه‌ای است که می توانید برای جواسازی پوست خود در نظر بگیرید. از بین رفتن خاصیت کشسانی پوست پیشانی در اثر ژنتیک، آسیب رساندن خورشید و گرانش زمین باعث افتادگی ابرو می شود ، در نتیجه پلک فوقانی افتاده شده و ظاهری ناخوشایند به وجود خواهد آمد.افزایش سن باعث کاهش چربی زیرپوستی می شود، همچنین این موضوع  منجر به چین و چروک پیشانی می شود.

دکتر آرمان انقطاع

دکتر آرمان انقطاع

فوق تخصص جراحی پلاستیک فوق تخصص جراحی پلاستیک از دانشگاه تهران، دارای دو بورد فوق تخصصی و تخصصی از دانشگاه تهران، نفر اول کشور در آزمون بورد فوق تخصصی جراحی پلاستیک از دانشگاه تهران، رتبه اول دانشکده پزشکی، با بیش از 14سال سابقه جراحی و عمل های موفق، عضو بنیاد ملی نخبگان، عضو هیئت علمی سابق دانشگاه تهران، عضو فعال انجمن جراحان پلاستیک ایران، عضو انجمن جراحان ایران است. از جمله خدماتی که دکتر انقطاع ارائه می دهند عبارتند از: جراحی بینی، جراحی ترمیمی بینی، بلفاروپلاستی، ابدومینوپلاستی، پیکرتراشی، لیپوماتیک، لیفت اندوسکوپی صورت، تزریق چربی و....
برچسب ها:
مقالات مرتبط
هزینه عمل جنیوپلاستی در سال 1402 چقدر است؟

هزینه عمل جنیوپلاستی در سال 1402 چقدر است؟

در طی عمل جنیوپلاستی، جراح فک و صورت یا جراح پلاستیک صورت، استخوان فک را از طریق برشی که در داخل دهان ایجاد شده است، برش می‌دهد. این بریدگی ها یا استئوتومی ها به پزشک اجازه می دهد تا جایگاه استخوان...

بهترین جراح زیبایی چانه کیست؟

بهترین جراح زیبایی چانه کیست؟

جراحی زیبایی چانه برای تغییر موقعیت یا تغییر شکل چانه انجام می‌شود تا هماهنگی صورت بهبود یابد. جنیوپلاستی می تواند با اصلاح هرگونه تغییر شکل چانه و نواحی اطراف صورت بیمار، ظاهر را بهبود بخشد. جراحان...

پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

۱ دیدگاه
  1. فاطمه

    لیفت آندوسکوپی ابرو دردش خیلی زیاده؟ من دودلم برای انجامش

    پاسخ
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *