دکتر آرمان انقطاع » مراقبت های بعد از لیفت آندوسکوپی ابرو چیست؟
مدت زمان مطالعه ۵ دقیقه

مراقبت های بعد از لیفت آندوسکوپی ابرو چیست؟

فهرست مطالب

مراقبت های بعد از لیفت آندوسکوپی ابرو بسیار حائز اهمیت است تا از بهبود سریع و صحیح ابروها پس از این روش جراحی اطمینان حاصل شود. این نوع جراحی با استفاده از تکنیک‌های ویژه، اقدام به اصلاح و شکل دهی به ابروهای فرد می‌کند.

ارتباط  با پزشک پس از جراحی نیز ضروری است.  پیروی از دستورات پزشک و رعایت مراقبت‌ها کمک می‌کند تا بهبودی بهتر و سریع‌تر حاصل شود و همچنین هر گونه مشکل یا علامت غیرمعمول در طی فرآیند بهبودی به‌موقع تشخیص داده شود. با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید تا درباره مهم‌ترین نکات مراقبتی بعد از لیفت آندوسکوپی ابرو صحبت کنیم.

مراقبت های بعد از لیفت آندوسکوپی ابرو چگونه است؟

مراقبت های بعد از لیفت آندوسکوپی ابرو چیست؟

لیفت آندوسکوپی ابرو معمولا به صورت سرپایی انجام می‌شود و ممکن است پس از جراحی، جراح برای کنترل درد بیماران مسکن تجویز نماید و با از شما بخواهد برای پیشگیری از عفونت آنتی بیوتیک مصرف کنید. ممکن است کبودی و تورم موقتی در اطراف پیشانی و چشم ایجاد شود، ولی امری طبیعی است و نگران کننده نیست و پزشک برای درمان آن نیز به شما راه‌کار هایی معرفی می‌کند. معمولا بیماران در همان روز یا 24 ساعت پس از جراحی مرخص می شوند. ممکن است درن بعد از 24 ساعت برداشته شود و بعد از 48 ساعت نیز پانسمان برداشته شود.

در دوران مراقبت های بعد از لیفت آندوسکوپی ابرو بیماران می توانند پس از 48 ساعت با استفاده از شامپوهای ملایم تجویز شده توسط جراح، موهای خود را بشویند. تقریبا دو هفته طول می کشد تا زخم روی پیشانی‌اتان ترمیم شود. برای مراجعه پس از عمل نیز بسته به نوع بخیه بیمار وقت تعیین می شود. به نظر می رسد در چند هفته اول پس از جراحی ابرو ها بیش از حد بالا رفته اند، اما این با گذشت زمان این مشکل برطرف می شود. ممکن است ارزیابی نتایج نهایی ابرو چهار تا شش ماه طول بکشد. بیماران می توانند پس از 10 تا 14 روز  فعالیت های روزمره خود را سر بگیرند و همچنین تمرینات ورزشی را آغاز نمایند.

اقدامات مهم در مراقبت های بعد از لیفت آندوسکوپی ابرو

مراقبت های بعد از لیفت آندوسکوپی ابرو چگونه است؟

برای دریافت نتایج عالی و مورد انتظار شما باید بعد از جراحی مراقبت های ویژه ای را از پوست خود انجام دهید. شما می توانید با انجام اقدامات بعد از عمل می‌توانید تا حد خیلی زیادی عوارض پس از عمل را کاهش دهید. در ادامه برخی از کارهایی که باید بعد از جراحی برای مراقبت های بعد از لیفت آندوسکوپی ابرو انجام دهید را برایتان توضیح داده‌ایم.

✅ داروهایی که پزشک پس از عمل برایتان تجویز کرده است را حتما سر موقع مصرف کنید و پشت گوش نیندازید. زیرا زمانی که شما لیفت ابرو با روش لیفت اندوسکوپی ابرو را انجام می‌دهید، به علت کشش عضلات و پوستتان دچار سردرد تا چندین روز می‌شوید.

✅ کیسه های کمپرس یخ را که قبل از عمل تهیه کرده‌اید را آماده کنید زیرا باید تا 24 ساعت بعد از عمل باید آن را مدام استفاده کنید. کیسه های کمپرس یخ می‌تواند به کنترل میزان تورم صورت شما کمک بسزایی کند و همچنین کمک می‌کند تا روند بهبودی سریع تر اتفاق بی‌افتد.

✅ بعد از جراحی که به خانه آمدید تا دوهفته هنگام استراحت زیر سر خود بالش بگذارید و سرتان را بالاتر از بدن قرار دهید. حداقل تا مدت هفت روز از مصرف هرگونه لوازم آرایشی و بهداشتی پرهیز کنید.

✅ محل زخم و برش جراحی خود را با استفاده از داروهایی که پزشک تجویز کرده است بشورید و تمیز کنید و در نهایت تعویض پانسمان را انجام دهید. با انجام این کار شما از عفونت محل برش و زخم جراحی جلوگیری می‌کنید.

✅ به مدت دو ماه موهای خود را رنگ نکنید. همچنین از مصرف هرگونه ماده شیمیایی در سر خود پرهیز کنید.

✅ برای مراقبت های بعد از لیفت آندوسکوپی ابرو حداقل تا سه روز حمام نکنید، زیرا نباید در محل برش جراحی رطوبتی ایجاد شود.

✅ هر ویتامینی که دکتر برایتان تجویز کرده است را به درستی و سر موقع مصرف کنید. از بدن خود به خوبی مراقبت کنید تا دچار بیماری هایی مانند سرماخوردگی نشوید، زیرا سرفه و عطسه فقط درد بیشتری برای سر شما ایجاد می‌کند.

✅ به طور جدی از مصرف الکل پرهیز کنید و همچنین مصرف دخانیات خود از جمله سیگار و قلیان را قطع کنید. اگر این نکات را نادیده بگیرید، تنها روند بهبودی خود را به تعویق انداخته‌اید و همچنین مشکلاتی مانند ریزش مو را تشدید می‌کنید.

✅ هیچگونه فعالیت سنگینی را انجام ندهید و همینطور از رانندگی کردن نیز پرهیز کنید، زیرا از آنجایی که دچار سردرد خواهید شد ممکن است سردردتان باعث بروز مشکلاتی در حین رانندگی شود. تا یک هفته ورزش نکنید و فقط بر روی استراحت کردن خود تمرکز کنید.

نتیجه‌گیری

با رعایت دقیق مراقبت‌ های بعد از لیفت آندوسکوپی ابرو، افراد قادرند تا بهبودی کامل و موثری را تجربه کرده و از نتایج مطلوب جراحی بهره‌مند شوند. این مراحل مراقبتی، اصلی برای حفظ سلامتی و بهبودی سریع‌تر فرد بعد از جراحی هستند و نقش مهمی در بهبود زندگی روزمره و اعتماد به نفس فرد ایفا می‌کنند.

 از این رو، توصیه می‌شود که پس از جراحی، به دقت به دستورات و راهنمایی‌های پزشک عمل کرده و به صورت کامل و مداوم از از دستورالعمل‌های مراقبتی پیروی کنید تا به بهترین نتیجه ممکن دست یابید.

دکتر آرمان انقطاع

دکتر آرمان انقطاع

فوق تخصص جراحی پلاستیک فوق تخصص جراحی پلاستیک از دانشگاه تهران، دارای دو بورد فوق تخصصی و تخصصی از دانشگاه تهران، نفر اول کشور در آزمون بورد فوق تخصصی جراحی پلاستیک از دانشگاه تهران، رتبه اول دانشکده پزشکی، با بیش از 14سال سابقه جراحی و عمل های موفق، عضو بنیاد ملی نخبگان، عضو هیئت علمی سابق دانشگاه تهران، عضو فعال انجمن جراحان پلاستیک ایران، عضو انجمن جراحان ایران است. از جمله خدماتی که دکتر انقطاع ارائه می دهند عبارتند از: جراحی بینی، جراحی ترمیمی بینی، بلفاروپلاستی، ابدومینوپلاستی، پیکرتراشی، لیپوماتیک، لیفت اندوسکوپی صورت، تزریق چربی و....
برچسب ها:
مقالات مرتبط
هزینه لیفت آندوسکوپی ابرو در سال ۱۴۰۲ چقدر است؟

هزینه لیفت آندوسکوپی ابرو در سال ۱۴۰۲ چقدر است؟

هزینه لیفت آندوسکوپی ابرو، یکی از موضوعات مهم در حوزه جراحی زیبایی است که بهبود ظاهر ابرو‌ها را مد نظر دارد. این فرآیند جراحی که برای تغییر و شکل‌دهی به ابرو‌ها استفاده می‌شود، علاوه بر جلب توجه به...

بهترین جراح لیفت صورت در تهران کیست؟

بهترین جراح لیفت صورت در تهران کیست؟

جستجو در رابطه با بهترین جراح لیفت صورت در تهران کمی دشوار به نظر می‌رسد. به دلیل وجود تعداد بالای پزشکان متخصص و گسترده بودن شهر ممکن است اطلاع دقیقی از این موضوع نداشته باشید که به دنبال چه...

پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

۰ دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *