دکتر آرمان انقطاع » پروتز سینه مدل اشکی؛ فواید و نحوه استفاده از آن
مدت زمان مطالعه ۵ دقیقه

پروتز سینه مدل اشکی؛ فواید و نحوه استفاده از آن

فهرست مطالب

پروتز سینه مدل اشکی یکی از روش‌های پیشرفته پروتز سینه در زمینه زیبایی و بهبود ظاهر بدن است. پروتزهای مدل اشکی برعکس پروتزهای گرد، ظاهری طبیعی دارند و شکل آنها متناسب با آناتومی بدن طراحی شده؛ بنابراین پس از جایگذاری، ظاهری طبیعی را به همراه دارند. در این مطلب مزایا و ویژگی‌های این پروتز را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

پروتز سینه اشکی

منظور از پروتز سینه مدل اشکی چیست؟

پروتز سینه مدل اشکی یکی از انواع پروتز سینه در بین افرادی است که قصد انجام جراحی پروتز سینه را دارند. این پروتزها با طراحی به شکل واقعی سینه، علاوه بر ایجاد ظاهری طبیعی، احساس راحتی و سبکی برای کاربران فراهم می‌کنند. پروتز سینه مدل اشکی معمولا از مواد با کیفیت مانند سیلیکون ساخته می‌شود که ضد حساسیت است. این پروتز به گونه‌ای طراحی شده که از نظر ظاهر، به سمت پایین شیب دارد و به همین دلیل ظاهری نزدیک به ظاهر واقعی سینه ایجاد می‌کند.

بیشتر بخوانید: یهترین جراح پروتز سینه

فواید و مزایای پروتز سینه مدل اشکی

پروتز سینه اشکی با توجه به ویژگی‌ها و مزایای فراوان، یک گزینه مطمئن و جذاب برای افرادی است که به دنبال بهبود اندام خود هستند. این پروتزها به دلیل ظاهر طبیعی، انتخاب نخست افرادی هستند که قصد انجام پروتز را دارند. از جمله دیگر مزایای پروتز سینه مدل اشکی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

مزایای پروتز سینه اشکی
  • ظاهر طبیعی و انطباق با سینه
  • ضد حساسیت و ایمن
  • مناسب برای بازیابی حجم از دست رفته در اثر شیردهی
  • ایده آل برای افرادی که به‌صورت ژنتیکی سینه‌های کوچکی دارند

بیشتر بخوانید: پروتز سینه مدل گرد

پروتز سینه مدل اشکی برای کدام افراد مناسب است؟

پروتز سینه اشکی برای افرادی که به دنبال بازیابی حجم از دست رفته و یا بهبود فرم سینه خود هستند انتخابی مناسب است. پروتز سینه مدل اشکی حالتی شبیه به فرم واقعی سینه دارد؛ بنابراین برای افرادی که در اثر شیردهی یا کاهش وزن دچار افتادگی شده اند انتخابی مناسب است. همچنین افرادی که به‌طور ژنتیکی ریزاندام هستند نیز می‌توانند این پروتز را انتخاب کنند.

پروتز سینه مدل اشکی برای چه افرادی مناسب نیست؟

پروتز سینه مدل اشکی معمولا برای بسیاری از افراد مناسب است، اما در برخی موارد استفاده از آن توصیه نمی‌شود. محدودیت استفاده از این پروتز شامل موارد زیر است:

⏮ حساسیت به مواد مصنوعی

اگر شما به مواد مصنوعی حساسیت دارید، استفاده از این پروتز ممکن است مناسب نباشد. چرا که همه پروتزها از مواد مصنوعی ساخته می‌شوند و ممکن است باعث تحریک و حساسیت پوست شوند.

⏮ افرادی ورزشکار

برخی از افراد که در طول روز فعالیت‌های ورزشی شدید دارند و تمرین‌های پرتحرکی را انجام می‌دهند ممکن است گزینه مناسبی برای پروتز نباشند. 

ظاهر پروتز سینه مدل اشکی به چه شکل خواهد بود؟

پروتز سینه مدل اشکی ظاهری شبیه به ظاهر اشک دارد، به این صورت که در قیمت بالا، یعنی قسمتی که روی قفسه سینه قرار می‌گیرد باریک تر و به تدریج در قسمت‌های پایینی گردتر می‌شود. در ساخت این مدل پروتز، جزئیات دقیقی نظیر حاشیه‌ها، خطوط و سطوح نازک در نظر گرفته می‌شود که این جزئیات باعث می‌شود که پروتز به نحوه‌ای زنده و واقعی به نظر بیاید. ظاهر این پروتز بسیار طبیعی تر از پروتزهای گرد است.

ظاهر پروتز سینه مدل اشکی

نحوه استفاده از پروتز سینه اشکی چگونه است؟

جایگذاری پروتز سینه بعد از مشورت با پزشک و در طی جراحی صورت می‌گیرد. در طی جراحی پروتز سینه مدل اشکی، تحت بیهوشی و یا بی حسی، چند برش در نواحی مختلف سینه ها ایجاد می شود. به عنوان مثال برش‌های مذکور در بخش نوک سینه ها، زیر بغل و زیر سینه ایجاد می شود. به این ترتیب با جایگذاری و ثابت کردن پروتز، نتیجه جراحی با بخیه های ظریف تثبیت می شود.

نکات منفی پروتز سینه مدل اشکی چیست؟

پروتز سینه مدل اشکی مانند هر جراحی زیبایی دیگر ممکن است با معایبی همراه باشد. هزینه بالا نسبت به سایر پروتزها، یکی از نکات منفی این پروتز است. همچنین به دلیل ساختار ظاهری، پروتز سینه مدل اشکی ممکن است بچرخد و یا جابه‌جا شود. معمولا افرادی که از این پروتز استفاده می‌کنند باید به‌صورت دوره‌ای به پزشک مراجعه کرده و سالم و طبیعی بودن پروتز را چک کنند.

برای ساخت پروتز سینه اشکی از چه موادی استفاده می‌شود؟

کاربردی‌ترین متریال برای ساخت پروتز سینه مدل اشکی، سیلیکون پزشکی است. سیلیکون یکی از مهمترین مواد استفاده شده در ساخت پروتز سینه مدل اشکی است. این نوع سیلیکون به دلیل نرمی، انعطاف‌پذیری و شباهت به بافت‌های طبیعی بدن، برای استفاده در پروتزهای سینه مناسب است. سیلیکون‌ها حس طبیعی را ایجاد کرده و علاوه بر ضد حساسیت بودن، مقاوم هستند و امکان پارگی در آنها وجود ندارد.  

نکات مهم در مراقبت از پروتز سینه اشکی

با رعایت نکاتی که به آن خواهیم پرداخت، می‌توانید پروتز سینه خود را به بهترین شکل حفظ کرده و از آن با راحتی بیشتری در زندگی روزمره خود استفاده کنید:

  • حفظ بهداشت پس از جراحی
  • به پشت خوابیدن تا چند هفته بعد جراحی
  • عدم فشار آوردن به سینه‌ها
  • احتیاط در هنگام فعالیت‌هایورزشی
  • پوشیدن سوتین‌های مخصوص بعد از جراحی

سخن آخر

در پایان، می‌توان گفت که پروتز سینه مدل اشکی با استفاده از مواد با کیفیت، به افرادی که به دلیل عوامل مختلفی از افت‌شکل یا از دست دادن سینه رنج می‌برند، امکان بازیابی اعتماد به نفس و زیبایی را می‌دهد. این پروتزها با توجه به شکل متناسب با اشک و جزئیات دقیق، به کاربران احساس طبیعی بودن سینه‌ها را می‌بخشند.

سوالات متداول پروتز سینه مدل اشکی

دکتر آرمان انقطاع

دکتر آرمان انقطاع

فوق تخصص جراحی پلاستیک فوق تخصص جراحی پلاستیک از دانشگاه تهران، دارای دو بورد فوق تخصصی و تخصصی از دانشگاه تهران، نفر اول کشور در آزمون بورد فوق تخصصی جراحی پلاستیک از دانشگاه تهران، رتبه اول دانشکده پزشکی، با بیش از 14سال سابقه جراحی و عمل های موفق، عضو بنیاد ملی نخبگان، عضو هیئت علمی سابق دانشگاه تهران، عضو فعال انجمن جراحان پلاستیک ایران، عضو انجمن جراحان ایران است. از جمله خدماتی که دکتر انقطاع ارائه می دهند عبارتند از: جراحی بینی، جراحی ترمیمی بینی، بلفاروپلاستی، ابدومینوپلاستی، پیکرتراشی، لیپوماتیک، لیفت اندوسکوپی صورت، تزریق چربی و....
برچسب ها:
مقالات مرتبط
ورم بعد از عمل پروتز سینه؛ نکاتی که باید بدانید!

ورم بعد از عمل پروتز سینه؛ نکاتی که باید بدانید!

ورم بعد ازعمل پروتز سینه یکی از عوارض معمول پس از جراحی است که به عنوان جوانب طبیعی شناخته می‌شود و در دوره نقاهت ایجاد می‌شود. در  اکثر موارد تورم با گذر زمان کاهش می‌یابد، اما ممکن است به مدت چند...

محل قرارگیری پروتز سینه؛ انتخاب محل مناسب

محل قرارگیری پروتز سینه؛ انتخاب محل مناسب

محل قرارگیری پروتز سینه، یکی از جنبه‌های اصلی در دستیابی به نتایج مطلوب و بهبودی صحیح اهمیت زیادی دارد. تعیین جای قرار دادن ایمپلنت در زیر عضله قفسه سینه (زیر عضلانی) یا بالای آن، پشت بافت پستان...

انواع پروتز سینه؛ معرفی 2 نوع مهم که باید بدانید!

انواع پروتز سینه؛ معرفی 2 نوع مهم که باید بدانید!

انواع پروتز سینه از نظر شکل‌ها و اندازه‌ها متفاوت هستند و همینطور از موادی ساخته شده‌اند که به گونه‌ای طراحی شده‌ است که حرکت، احساس و وزن آن تا حد امکان شبیه به یک سینه طبیعی باشد. شما باید در...

پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

۰ دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *