دکتر آرمان انقطاع » بهترین “تغذیه بعد از ابدومینوپلاستی” و اهمیت آن
مدت زمان مطالعه ۷ دقیقه

بهترین “تغذیه بعد از ابدومینوپلاستی” و اهمیت آن

فهرست مطالب

تغذیه بعد از ابدومینوپلاستی از آن‌ جهت که تاثیرات مستقیم بر نتایج عمل دارد، مهم تلقی می‌شود. بعد از انجام این جراحی شما باید غذاهایی که بافت‌های بدن به خصوص شکم را ترمیم می‌کنند را مورد استفاده قرار دهید. پروتئین، ویتامین، سبزیجات، غلات و میوه و کربوهیدرات و مایعات می‌توانند دوران نقاهت شما را به حداقل برسانند. استراحت کردن و فعالیت‌های بدنی سبک نیز از ملزومات دوران نقاهت پس از این عمل هستند. در مجموع، توجه به رژیم غذایی مناسب سبب بهبود نتایج و کاهش دوران نقاهت خواهد شد.

به عنوان فردی که قصد انجام عمل ابدومینوپلاستی را دارد، ممکن است از خود بپرسید که آیا تغییراتی در رژیم غذایی باید به وجود آورید که بعد از جراحی به بهبودی شما کمک کند. اغلب، بیماران در مورد تأثیر رژیم غذایی بر روند بهبودی سؤالاتی می پرسند و پاسخ ساده این است که هیچ نیازی به رژیم غذایی مناسب وجود ندارد، بلکه یک رژیم غذایی متعادل که بر اساس عادات غذایی سالم ساخته شده است توصیه می شود. علاوه بر این، ما در این مقاله برخی از گزینه های غذایی خاص را که به روند بهبودی کمک می کند را معرفی خواهیم کرد.

چرا تغذیه مناسب بعد از عمل ابدومینوپلاستی اهمیت دارد؟

تغذیه بعد از ابدومینوپلاستی، نقش بسزایی در کاهش عوارض این عمل دارند. تغذیه نه تنها بر روی خلق و خو بلکه بر روی قوای جسمانی یک فرد نیز تاثیرات زیادی می‌گذارد. در صورتی که قصد دارید به نتایجی عالی پس از این جراحی دست یابید، پس باید از نکات مهم تغذیه‌ای نیز مطلع باشید. رعایت رژیم غذایی سالم و مقوی پس از انجام عمل جهت ترمیم زود هنگام بافت‌های بدن واجب و ضروری است.

بلافاصله پس از جراحی، باید یک برنامه غذایی ساده متشکل از مصرف آب کافی، سوپ، ماست، غلات کامل، میوه های نرم، ماکارونی، سبزیجات، گوشت بدون چربی و در صورت تمایل، شیک های پروتئینی برای خود بنویسید و به آن عمل کنید. شما باید کالری دریافتی خود را به گونه ای تنظیم کنید که با کاهش تحرکی که در طول ریکاوری تجربه خواهید کرد، به منظور حفظ فرم جدید بدن و اعتماد به نفس خود پس از عمل جراحی شکم، سازگاری داشته باشید.

بیشتر بخوانید: اقدامات قبل از ابدومینوپلاستی

بهترین تغذیه بعد از ابدومینوپلاستی چیست؟

بهترین تعذیه بعد ابدومینوپلاستی

شما باید پس از این که شکم خود را جراحی کردید، از رژیم غذایی مناسبی پیروی کنید. حال ممکن است برایتان سوال پیش بیاید که بهترین تغذیه بعد از ابدومینوپلاستی چیست؟ تغذیه‌ای که شامل مواد غذایی زیر باشد، می‌تواند بهترین و مناسب‌ترین تغذیه جهت بهبود بافت‌های بدن باشد:

گوشت قرمز سویا
  کلم بروکلی مرکبات
 انجیر و خرما   کره محلی و کره بادام زمینی
آجیلغذاهای سبوس دار
غذاهای دریایی لوبیا سبز
انواع سبزیجات به خصوص اسفناج و کلم پیچ  سیب زمینی، هویج، طالبی و انبه
 ماهیغذاهای دریایی

چه مدت باید به رژیم غذایی بعد از ابدومینوپلاستی خود پایبند باشم؟

رژیم غذایی بعد از ابدومینوپلاستی

اگرچه عمل ابدومینوپلاستی می تواند نتایج چشمگیری به دست آورد و بیماران را از نظر ظاهر و اعتماد به نفس تغییر دهد، اما این جراحی نمی تواند عادات غذایی، سطح فعالیت یا اشتها را تغییر دهد. برداشتن بافت چربی اضافی همراه با پوست اضافی در حین ابدومینوپلاستی معمول است، با این حال، سلول های چربی باقیمانده هنوز هم قادر به افزایش اندازه هستند. بنابراین، بیماران باید تغییرات پایداری در رژیم غذایی و برنامه ورزشی خود ایجاد کنند تا بتوانند مدت‌ها پس از تکمیل فرآیند بهبودی، آن‌ها را پیش ببرند.

تغذیه بعد از ابدومینوپلاستی در روزهای اول

جهت این که درد و عوارض ناشی از ابدومینوپلاستی را کاهش دهید، لازم است که در روزهای ابتدایی بعد از عمل از خوراکی‌های زیر استفاده کنید:

  • مصرف پروتئین

پروتئین برای این که روند بهبود یک بیمار را سرعت دهد بسیار ضروری است. فردی که جراحی ابدومینوپلاستی را پشت سر می‌گذارد، باید با استفاده از پروتئین بافت‌ها و ماهیچه‌های شکم خود را ترمیم کند. غذاهایی که شامل پروتئین هستند مثل مرغ، ماهی، لوبیا، تخم مرغ، ماست، پنیر و گوشت در وعده‌های غذایی بعد از ابدومینوپلاستی باید مصرف شوند. معمولا غذاهایی که یک فرد مصرف می‌کند، باید قابل راحت هضم شدن باشند.

  • مصرف انواع ویتامین

در رژیم تغذیه بعد از ابدومینوپلاستی باید مصرف انواع ویتامین را نیز جای دهید. چرا که ویتامین‌ها اصلی‌ترین عامل برای کاهش التهاب بدن و از بین بردن مشکلات سلولی بدن هستند.‌ با این که ممکن است با استفاده از مکمل بتوان انواع ویتامین را جذب کرد، اما ویتامین‌های طبیعی موجود در مواد غذایی با بدن سازگارتر خواهند بود. در میان ویتامین‌ها، ویتامین‌هایی همچون c و b می‌توانند آسیب‌های سلولی را مدیریت کنند و روند بهبود بدن شما را سرعت دهند. آووکادو، موز و آناناس از جمله موادی هستند که جهت کسب ویتامین مورد نیاز بعد از جراحی ابدومینوپلاستی به آن‌ها نیاز دارید.

  • مصرف آب

در دوران ریکاوری شکم باید آب به مقدار کافی مصرف شود. کم آبی اغلب خطرات و عوارض جدی ناشی از عمل را بسط می‌دهد. با توجه به این که تغذیه بعد از ابدومینوپلاستی بسیار اهمیت دارد، باید مایعات به خصوص آب را نیز در رژیم تغذیه‌ بعد از ابدومینوپلاستی بگنجانید.

تغذیه مناسب بعد از ابدومینوپلاستی

بیشتر بخوانید: بهترین جراح ابدومینوپلاستی در تهران

مواد غذایی مضر برای تغذیه بعد از ابدومینوپلاستی

همان طور که برخی از غذاها به صورت مؤکد زیر نظر پزشک به بیمار تجویز می‌شوند، همان طور که مصرف برخی از غذاها بعد از جراحی زیبایی شکم ممنوع است:

غذاهای فست فود و فرآوری شده

سمی‌ترین غذاهایی که بعد از جراحی شکم می‌توان مصرف کرد غذاهای فرآوری شده یا فست فودها هستند این غذاها موجب افزایش التهاب بدن شده و بیماران را دوره نقاهت بیماران را افزایش می‌دهند.

چربی

از آنجایی که شما برای از بین بردن چربی‌های شکم خود جراحی شکم را انتخاب می‌کنید، پس دلیلی هم ندارد که پس از عمل چربی استفاده نمایید. به محدودیت‌های رژیم غذایی خود توجه کنید تا بتوانید نتایج خوبی را از این عمل دریافت نمایید.

نمک

دو الی چهار ماه بعد از انجام عمل شکم نباید از نمک استفاده نمایید. مصرف نمک ممکن است درد و دشواری زیادی را پس از عمل ایجاد کند.

نوشابه

نوشابه معمولا باعث ایجاد نفخ در شکم می‌شود و برای بهتر شدن بخیه‌ها بسیار خطر دارد. پس در سالم‌ترین تغذیه بعد از ابدومینوپلاستی نوشابه هیچ جایی ندارد.

 الکل و سیگار

الکل و سیگار نیز ممکن است خون را رقیق‌تر کنند و روند بهبود زخم‌ها در بدن بیمار را به تعویق بیندازند. تا دو هفته پیش از انجام عمل و تا دو هفته بعد از انجام عمل لازم است که مصرف این موارد را کنار بگذارید.

بیشتر بخوانید: ورزش بعد از ابدومینوپلاستی

سخن آخر

در این مطلب در مورد مهم‌ترین نکات تغذیه بعد از ابدومینوپلاستی صحبت کردیم. در رژیم غذایی خود بعد از جراحی شکم باید از مواد غذایی مقوی مثل میوه، سبزیجات، گوشت و مرغ استفاده کنید. این مواد سبب ترمیم سلول‌های بدن شده و در بهبود بدن نقش موثری را ایفا می‌کنند. در ضمن، مصرف الکل، نمک، نوشابه و سیگار و چربی و فست فود بعد از انجام این عمل ممنوعیت دارد. شما با مراجعه به یک پزشک ماهر و باتجربه می‌توانید دوران نقاهت را نیز به خوبی پیس ببرید.

سوالات متداول تغذیه بعد از ابدومینوپلاستی

دکتر آرمان انقطاع

دکتر آرمان انقطاع

فوق تخصص جراحی پلاستیک فوق تخصص جراحی پلاستیک از دانشگاه تهران، دارای دو بورد فوق تخصصی و تخصصی از دانشگاه تهران، نفر اول کشور در آزمون بورد فوق تخصصی جراحی پلاستیک از دانشگاه تهران، رتبه اول دانشکده پزشکی، با بیش از 14سال سابقه جراحی و عمل های موفق، عضو بنیاد ملی نخبگان، عضو هیئت علمی سابق دانشگاه تهران، عضو فعال انجمن جراحان پلاستیک ایران، عضو انجمن جراحان ایران است. از جمله خدماتی که دکتر انقطاع ارائه می دهند عبارتند از: جراحی بینی، جراحی ترمیمی بینی، بلفاروپلاستی، ابدومینوپلاستی، پیکرتراشی، لیپوماتیک، لیفت اندوسکوپی صورت، تزریق چربی و....
برچسب ها:
مقالات مرتبط
نزدیکی بعد از ابدومینوپلاستی؛ زمان مناسب + عوارض

نزدیکی بعد از ابدومینوپلاستی؛ زمان مناسب + عوارض

نزدیکی بعد از ابدومینوپلاستی شاید سوالی باشد که ذهن خیلی از افرادی که این جراحی را انجام داده‌اند را مشغول کرده باشد. جراحی زیبایی شکم می تواند ظاهر و شکل شکم شما را بهبود بخشد و اعتماد به نفس شما...

پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

۰ دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *